10 tips om jezelf weer op te rit te brengen

Vanuit mediteren, klankwerk, energiewerk en het beoefenen van yoga heb ik een gevoeligheid ontwikkeld. Deze zet ik tijdens de ontmoetingen met klanten in, ik luister naar mijn intuïtie. Het volgen van mijn intuïtie levert me geluk en dankbaarheid op.

Het negeren van deze wijsheid, heeft zo zijn consequenties, dat heb ik de afgelopen weken mogen ervaren: dat is lijden! Het is pijnlijk als gevoelens, die er wel zijn, niet gevoeld mogen worden. Het is pijnlijk als mijn ziel om aandacht roept en ik luister niet! Dankzij mijn bewustzijn en gevoeligheid merk ik dit verschil, in vergelijking met toen de energie nog stroomde, relatief snel op. Opmerken en de verantwoordelijkheid voor mijn eigen welzijn nemen, zijn twee verschillende dingen. Fysiek, mentaal, en emotioneel liet ik de situatie nog wat verergeren. Tot ik op het punt kwam, dat ik tegen mezelf zei: Tot hier en niet verder! Ik nam het besluit om tot actie over te gaan om mijn geluk weer neer te zetten.

Hoe heb ik dit aangepakt? Ik deel 10 tips om jezelf weer op de rit te brengen!

1. Kom in verbinding met je essentie
Mijn eerste inzicht was: Ik voel me rot, dat betekent dat ik niet verbonden ben met mijn eigen bron van liefde en licht. De bron van liefde is overvloedig, daar is nooit een te kort aan. Hoe kun je in verbinding komen met je zelf?

We zetten een muur om onszelf heen omdat we niet gekwetst willen worden. Het nadeel  van een muur om je heen zetten is dat de energie niet vrij kan stromen. Op deze manier sluit je de verbinding met jezelf en de ander. En sluit je de verbinding met jezelf, de aarde en het universum. Je lichaam voorziet zichzelf steeds met voedende energie en voert af, wat niet meer nodig is. Wanneer je deze toe-en afvoer sluit, raak je vermoeid. Open dus je hart en maak een verbinding met de aarde en het universum. Hier zijn verschillende lichaamsoefeningen voor,  bijvoorbeeld vanuit de Qi-Gong en yoga.

Elke keer dat je merkt dat een opmerking van een ander je raakt of dat jij boos wordt, is dat een uitnodiging om naar jezelf te kijken. Had je een muur om jezelf heen? Zo ja, kom in verbinding met je bron van liefde en licht. Zo kun je zelfs de ander dankbaar zijn, dat hij/zij jou (indirect) deze mooie uitnodiging gaf met jezelf in verbinding te komen!

2. Het hier en nu
Met een open hart ben je volledig aanwezig in het hier en nu. Voel wat er is en geef daar de ruimte aan. Geef ook de ruimte aan gevoelens die je anders zou weg stoppen. Wegduwen is een vorm van verzet tegen het voelen. Jouw gevoelens vragen om aandacht. Luister je niet, dan zal je lichaam harder roepen. Het verzet, tegen dat wat is, is uiteindelijk enorm vermoeiend en kan leiden tot oververmoeidheid of depressie.

Wees de waarnemer, zie jouw gevoelens en geef ze een liefdevolle glimlach. Probeer eens uit wat er gebeurt, als je een glimlach geeft aan bijvoorbeeld gevoelens als eenzaamheid, buitengesloten voelen, overprikkeldheid, hoofdpijn of vermoeidheid.

3. Zorg dat je ‘thuis’ bent in je eigen lichaam.
Als jij met je gedachten bij het verleden of bij de toekomst bent, of bij de zaak van een ander, wie is er dan bij jou? Zorg dat je aanwezig bent in je eigen lichaam. Dit bereik je door in het hier en nu te zijn, in verbinding met je essentie.

In het volgende seizoen bied ik cursussen aan om te oefenen meer aanwezig te zijn.

4. Maak gebruik van middelen om jezelf te reinigen
– Smugde met witte salie of gebruik heilig hout, deze heeft een zachtere geur.
– De spray van agua de florida werkt ook erg openend.
– Drink minimaal 2 liter water per dag (puur kraanwater/bronwater). Water reguleert alle lichaamsfuncties. Bij chronisch water te kort kunnen cellen hun functies minder goed uitvoeren, waardoor ziekten en stress ontstaan. Dr. F. Batmanghelidj heeft onderzoek gedaan naar het effect van water drinken en een chronisch water te kort in de westerse wereld.
– Neem een extra douche en visualiseer dat je alles dat je niet meer nodig hebt laat wegstromen door het putje.

5. Ga na welke gedachten je weghouden bij je eigen essentie.
Welke gedachte belemmert jou om je Maxi-Me te zijn? Hoe reageer jij als je die gedachte gelooft? Hoe behandel jij de ander? En hoe voel jij je als je die gedachte gelooft? Kun je 100% zeker weten of jouw gedachte klopt? En wie zou je zijn zonder die gedachte? Bekijk voor meer informatie de vier vragen en de omkering van Byron Katie. Tip: op 3 juli is zij in Nederland en geeft zij een workshop in Amsterdam. Deze dag is zeker de moeite waard (indien nodig regel een tolk).

Ben jij nieuwsgierig naar de overige 5 tips? Houd over twee weken je mail-box in de gaten voor het vervolg op dit blog!

Door volledig aanwezig te zijn, het leven te ervaren, kun je je ware talenten tot uiting brengen. Tijdens een klank-concert geef ik je deze uitnodiging. 

Wil je graag deelnemen aan een klank-concert? Ter kennismaking bied ik deze GRATIS aan. De laatste van dit seizoen is op maandag ochtend 14 juli . Klik hier voor de praktische informatie.

Jezelf weer op de rit brengen? Wat is jouw ervaring hiermee en heb jij tips? Schrijf je reactie in het reactieveld onderaan deze pagina. 

Op jouw Maxi-Me! Laat  de energie stromen!

Warme groet,

Ernestine van de Pol
ViaKlank

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de social media iconen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk in aanraking komen met deze tips!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *